Er zijn 191 resultaten gevonden.
Het is de ambitie van NS om in 2030 circulair te zijn. Circulair inkopen is de sleutel naar een circulaire bedrijfsvoering en circulaire treinen en stations.
In 2015 hebben NS, ProRail en IenW de Green Deal afvalreductie en recycling ondertekend.
Consumenten letten steeds meer op duurzaamheid bij hun aankopen (in 2019 ruim de helft) en de diensten die ze afnemen. Extern marktonderzoek ‘Dossier Duurzaam’ geeft aan dat bijna 4 op de 10 consumenten ook bereid is daar meer voor te betalen.
NS koopt jaarlijks goederen en diensten in voor meer dan 1 miljard euro. In 2019 werkten we met ongeveer 4.300 actieve leveranciers in 23 landen.
Een reis zonder drempels is een wens van al onze klanten, inclusief die met een beperking. Daarom maken we het reizen per trein ieder jaar toegankelijker.
In 2019 bedroegen de opbrengsten van NS € 6.661 miljoen, een groei van 12,4%. NS Investeerde afgelopen jaar € 769 miljoen, vooral in de aanschaf van nieuwe treinen en modernisering van treinen.