Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud
flow

Klanttevredenheid op de HSL-Zuid

Prestatie-indicator

Realisatie 2018

Realisatie 2017

Bodemwaarde 2018

Streefwaarde 2019

Algemeen klantoordeel HSL-Zuid diensten

87%

83%

68%

73%

Eind 2019 reden op een doordeweekse dag ongeveer 270 treinen op de HSL-Zuid. Dat is meer dan is afgesproken in de vervoersconcessie. Het is daarmee een belangrijk onderdeel van het Nederlandse en internationale treinnetwerk. Reizigers zijn positiever over de HSL-Zuid dan in 2018. 87% van de reizigers gaf voor het reizen met de HSL-Zuid een 7 of hoger (2018: 83%). De stijging van het oordeel heeft vooral te maken met een betere punctualiteit en een grotere zitplaatskans. Het algemeen klantoordeel HSL-Zuid volgt uit de klantoordelen over de IC direct, Thalys, Intercity Brussel en Eurostar.

Toevoegen aan verslag
Print pagina