Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud
flow

Beleving van stations verbeterd

NS zorgt ervoor dat stations en stationsomgevingen comfortabele en gastvrije pekken zijn. Voor reizigers, stationsbezoekers, en ook voor het dorp of stad waar het station zich bevindt. NS Stations is verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van de stations en is actief als (gebieds)ontwikkelaar. Bij alles staat de beleving van de reiziger en gemakkelijke transfer centraal. NS Stations biedt op stations, afhankelijk van hun grootte, diverse voorzieningen aan bezoekers om er prettig te verblijven en tijd optimaal te besteden. Met toegankelijke en gastvrije medewerkers, reisinformatie over het gehele OV, goede bereikbaarheid en een makkelijke overstap op bus, tram, metro en fiets. In 2019 zette de stijging van het landelijk klantoordeel over stations door: het percentage dat een 7 of meer geeft, steeg naar 77% in 2019 (2018: 76%). De grote stations behaalden in 2019 een score van 80%, de kleinere stations 69%. De stijging voor het nieuw opgeleverde station Heerlen was het grootst. Hier steeg de klantbeleving van 41,5% naar 80,6%, dankzij vernieuwing van het station met nieuwe voorzieningen en het stationsgebied.

 

2019

2018

2017

2016

2015

Klanttevredenheid stations

77%

76%

73%

70%

67%

Toevoegen aan verslag
Print pagina